Máte reálny pohľad na predajnú cenu Vašej nehnuteľnosti?

Autor: Vladimír Lednár | 21.5.2014 o 0:45 | (upravené 21.5.2014 o 19:41) Karma článku: 2,44 | Prečítané:  1025x

Pozor na ceny na internete a na internetových portáloch. Zväčša predajné ceny svojho nehnuteľného majetku majitelia chcú a nastavujú podľa ostatných cien uvedených na internete a tým pádom majú ako keby stúpajúcu tendenciu, nie vždy však nehnuteľnosti vyinzerované za nejakú ponukovú cenu aj za túto uvedenú cenu sa aj predajú, na realitnom trhu sa často obchoduje a často chcú klienti, ktorí kupujú zľavu alebo iné zníženie ceny.

Fenomén ľudstva je zárobková činnosť, samozrejme každý sa prirodzene snaží kúpiť čo najlacnejšie a predať tak čo najdrahšie – vytvoriť tak zisk. Takto je to aj s nehnuteľnosťami, v prípade tzv. zaujímavých nehnuteľností ešte častejšie. Majitelia vlastniaci investične zaujímavejšie nehnuteľnosti ich chcú prirodzene speňažiť, veď kto by nechcel predsa zarobiť pri predaji pozemku, rodinného domu, či bytu.

Téma cenotvorby a stratégie nastavenia predajnej ceny je veľmi komplexná, avšak v zásade platia pri nej základné pravidlá, ktoré keď dodržíte, mali by ste byť niekde v optimálnom strede medzi obchodovateľným minimom a maximom.

Čo neplatí :

  • často počujem od klientov – ale sused minule predal taký istý byt ako mám ja za ... €. Suma je častokrát prifarbená o závideniahodné susedské vzťahy, komu by ste sa predsa chválili, že ste potrebovali rýchlo peniaze a predali ste byt „pod cenu“?

Čo platí :

  • chcete predať alebo predávať ? Toto je základná otázka, ktorú by si mal každý položiť pred zahájením celého predajného procesu.

          [Predať znamená, že chcete predať = zajtra, pozajtra, hneď teraz, ale hlavne nie o pol roka. Je to v podstate náznak akcie a očakávate reakciu, čiže záujem o kúpu a teda predajnú cenu treba nastaviť veľmi striedmo, rozumne a reálne, aby bola taká, s ktorou budete spokojný aj Vy ako predávajúci a aby oslovila aj záujemcov a vzbudila u kupujúcich záujem. Hľadajte komromis.]

          [Predávať znamená v podstate opak s cieľom raz alebo jedného dňa predať, kedy to ale bude ani možno Vy sami neviete a chcete prípadne vyskúšať „vytĺcť“ z tej nehnuteľnosti maximum, či počkať si na zaujímavejšiu cenovú ponuku. Toto je zväčša predajná taktika majiteľov, ktorí sa neponáhľajú s predajom, možno stavajú rodinný dom a chcú sa do neho o pol roka presťahovať alebo čakajú na nový väčší byt v novostavbe, ktorú ešte len začali stavať. V takomto prípade ľudia nastavia na začiatok cenu vyššiu a neskôr ju časom znižujú, aby vyvolali väčší záujem, keď ich už začína tlačiť čas a chceli by ten byt alebo dom už predať. S týmto postupom opatrne, často sa môže stať, že nehnuteľnosť sa už „okuká“ pri vyššej ponukovej cene a Vy vtedy nie ste ešte nastavení na dohodu o cene s prípadným záujemcom a keď je neskôr už cena znížená, ten pôvodný záujemca už má kupenú inú nehnuteľnosť alebo aj tak Vám jednoducho už nezavolá.]

  • porovnávajte _ porovnateľné (VŽDY treba porovnávať nehnuteľnosti rovnakého charakteru, pocitu a možností, čiže rozsah rekonštrukcie, poschodie, zateplené domy, možnosti parkovania, spôsob vykurovania napr. u bytov, u pozemkov rovinatosť / svahovitosť terénu, zastavanosť a charakter výstavby a tiež príjazd a inžinierske siete, u rodinných domov hlavne vek stavby, rozsah rekonštrukcie absolvovanej, či potrebnej, lokalita a určite situácia, čiže počet priamych susedov v porovnaní s budúcou okolitou zástavbou a pod.).

Ak si neviete rady, pýtajte sa realitných odborníkov, či certifikovaných maklérov s praxou, určite Vám radi poradia ako to urobiť, aby ste nič nepokazili. 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KULTÚRA

Film roka vyhlásili dvakrát, Oscara má Moonlight (minúta po minúte)

Muzikál La La Land vyhral šesť cien, ale na konci večera sa udial veľký trapas.

DOMOV

Kocáb: Kisku už dlho uznávam, ocenenie ma šokovalo

Pre SME hovorí, že je hrdý slniečkar. S tvrdou silou nemáme šancu.

KULTÚRA

Oscar nemá logiku. 5 dôvodov, prečo vyhral Moonlight

Mal šťastie, že nie je sci-fi.


Už ste čítali?